Islam België
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een ondervraging

Ga naar beneden

Een ondervraging Empty Een ondervraging

Bericht van Oem_Nour di jun 03, 2008 11:50 pm

Er was eens een rijke man. Hij was erg rijk en gelukkig maar was erg bang van de dood en de eenzaamheid die hij zou hebben in zijn graf. Daarom heeft hij is zijn testament gezet dat: “Degene die de eerste nacht met mij het graf ingaat en de nacht met mij door brengt krijgt de helft van mij bezittingen.”
Toen hij overleed is men op zoek gegaan naar iemand die de eerste nacht in het graf door wil brengen. Maar tevergeefs. Er was niemand die het wilde doen.

Uiteindelijk diende zich een arme man die alleen touw als bezit had. “Ik heb toch niks te verliezen. Als ik een nacht met deze man in zijn graf doorbreng ben ik in de ochtend een rijke man” dacht hij.

Zo hebben ze hem samen met de overleden man begraven. De engelen waren gekomen om de overledene te ondervragen. Toen troffen ze twee mensen aan; een overlevende en een levende. Ze dachten deze overlevende hebben we toch, hij kan geen kant op… laten we de levende eerst ondervragen. Vervolgens begonnen ze de arme man te ondervragen:

- Van wie is dit stuk touw?
- Waar heb je het vandaan?
- Waarom heb je het gekocht?
- Hoe heb je het gekocht?
- Waarvoor heb je het gebruikt?


Zo ging het maar door tot aan de ochtend. Ze waren nog niet klaar met ondervragen, maar de man werd bevrijd toen het graf weer geopend werd om de man eruit te halen.

“Oké, de helft van de bezittingen van de overleden man is nu van jou, hebben ze tegen hem gezegd.”

“Nee hoor, zei de man. Ik hoef dat geld niet. Laat maar! Ik heb de hele nacht tot de ochtend de verantwoording van een simpel stuk touw moeten afleggen, wat al erg moeilijk was. Hoe moet ik dat straks al ik verantwoording moet afleggen voor al dat rijkdom?”

Verantwoording afleggen voor het leven en de giften die je Allah hebt gekregen is geen makkelijke zaak…
Oem_Nour
Oem_Nour

Aantal berichten : 14
Registration date : 03-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum