Islam België
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

En toen werd ik Moeslim

4 plaatsers

Ga naar beneden

En toen werd ik Moeslim Empty En toen werd ik Moeslim

Bericht van Admin di jun 03, 2008 12:45 am

Assalam-aleikum wa rahmatullah!

Ik ben vrijwel door mezelf op het pad van de Islaam gekomen. Ik ben opgegroeid en geboren als een Room-Katholiek, maar ik heb altijd een grote fascinatie gehad voor spiritualiteiten van andere culturen. Mijn reis begon toen ik verlangde naar een relatie met mijn Schepper. Ik wilde mijn spiritualiteit vinden en niet die waarin ik geboren was. Ik besteedde wat tijd in de katholieke religieuze orde bekend als de Francisken.

Ik had vele vrienden en genoot van de gebedstijden, maar het leek wel te relaxed in haar geloof en er was naar mijn mening te veel arrogantie en hypocrisie.

Toen ik vanuit de orde terugkwam in het seculiere leven was ik opnieuw aan het zoeken om mijn weg te vinden bij God (Allaah). Op een avond keek ik naar het nieuws op televisie. De media continueerde hun éénzijdige halve waarheid verslaggeving over Moslims (altijd in negatief licht in plaats van het gebalanceerder te brengen en de positieve kant ook te laten zien) met beelden van geweld en terrorisme. Ik besloot lang geleden dat de nieuws media geen moraal heeft in enige vorm en dat het ze niet uitmaakt wie ze lasteren om een “sappig verhaal” te krijgen. Ook weigerde ik te geloven wat ze allemaal zeiden. Ik besloot Islaam zelf te onderzoeken en mijn eigen conclusies te trekken.

Wat ik vond verbleekte alle negatieve beelden die de satanische media verspreidde. Ik vond een religie met veel liefde, spirituele waarheid en het constant God indachtig zijn. Wat misschien fanatiek is voor de één, is toewijding voor de ander. Ik nam een kleine paperback Koran en begon alles te verslinden wat ik kon. Ik opende mijn ogen voor het wonder en de genade van Allaah en ondervond dat mijn fascinatie elke dag groeide. Het was het enige waar ik aan kon denken. Er was geen andere religie inclusief het Katholieke geloof dat zo’n krachtige indruk op me heeft gemaakt. Ik ondervond mezelf indachtig aan God; 24 uur per dag 7 dagen in de week. Elke keer dat ik ging naar mijn vijf dagelijkse gebeden, ging ik met hoop....eindelijk! Het is wat ik mijn hele leven gezocht heb.

Uiteindelijk kreeg ik genoeg moed om naar een moskee te gaan en de Shahada te zeggen voor mijn Islaamitische broeders en zusters. Ik ben nu een praktiserend Moslim en ik dank Allaah dat hij me heeft geleid tot deze positie: Ashhahdu anna la ilaha ilAllaah wa Muhammadur rasul ALLAAH! Dit betekent: “Ik geloof in de éénheid van Allaah en dat Mohammed de gekozen profeet van Allaah is.” Ik accepteer Jezus nu niet langer als gelijke aan Allaah, maar dat hij gestuurd is zoals Mohammed is gestuurd...om de mensheid aan te manen tot onderwerping aan de wil van Allaah. Moge de gehele mensheid het licht en de waarheid van Allaah vinden.

David Pradarelli


Bron engelse versie: http://www.imanway.com
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 106
Woonplaats : Antwerpen
Registration date : 01-06-08

https://islam-belgie.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen werd ik Moeslim Empty Re: En toen werd ik Moeslim

Bericht van inge wo jul 16, 2008 4:10 pm

SubhanALLAH wat een mooi bekeringsverhaal...
eentje met een grote zoektocht naar kennis !

inge

Aantal berichten : 2
Registration date : 16-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen werd ik Moeslim Empty Re: En toen werd ik Moeslim

Bericht van Noor vr jul 18, 2008 8:23 pm

MashAllah!! cheers
Noor
Noor

Aantal berichten : 23
Registration date : 12-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen werd ik Moeslim Empty Re: En toen werd ik Moeslim

Bericht van thourayah za jul 19, 2008 7:39 pm

wa3alaykom Asalaam Warahmatu Allahi Wabarakatuh.
Masha Allah !!!
ALLAH leidt wie hij wil, De Barmhartige De Erbarmer
Moge ALLAH ons allen leiden naar zijn nour (licht) AMEEN!!!!

Wasalaam.
thourayah
thourayah

Aantal berichten : 72
Registration date : 03-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen werd ik Moeslim Empty Re: En toen werd ik Moeslim

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum