Islam België
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Smeekbede bij het gaan naar de moskee.

Ga naar beneden

Smeekbede bij het gaan naar de moskee. Empty Smeekbede bij het gaan naar de moskee.

Bericht van thourayah di jun 10, 2008 5:57 pm

Smeekbede bij het gaan naar de moskee.

O Allah, breng licht in mijn hart, en licht op mijn tong, en licht in mijn oren en in mijn gezichtsvermogen licht, en boven mij licht, en onder mij licht, en rechts van mij licht, en links van mij licht, en voor me licht en achter mij licht. Breng licht in mijn ziel. Vergroot licht voor mij en breidt licht voor mij uit en maak voor mij licht en maak mij licht en maak voor mij licht. O Allah, schenk mij licht en maak licht in mijn zenuwen, en licht in mijn lichaam en licht in mijn bloed en licht in mijn haar en in mijn huid licht. [1] (O Allah, maak voor mij een licht in mijn graf… en een licht in mijn botten.) [2] (Geef mij meer licht, geef mij meer licht, geef mij meer licht.) [3] (Schenk mij licht op licht). [4].


"اللَّهُمَّ اجْعَلْ في قَلْبٍي نُورًا, وَ في لِسَاني نوُرًا, وَ في سَمْعي نُورًا, وََ في بَصَري نُورًا, وَ مِنْ فَوْقي نُورًا, وَ مِن تَحْتي نُورًا, وَ عَنْ شَمَالِي نوُرًا, وَ مِن أَمَامِي نُورًا, وَمِنْ خَلْفي نُورًا, وَ اجْعَلْ في نَفْسي نُورا, وَأَعْظِمْ لي نُورًا, وَ عظم لِي نُورًا, وَ اجْعَلْ لي نُورًا, وَ اجْعَلْني نُورًا, اللّهُمّ أَعْطِني نُورًا, وَ اجْعَلْ في عَصَبي نُورًا, وَ في لَحْمِي نُورا, وَ في دَمِي نُورًا, وَ في شَعْري نُورًا, وَ في بَشَرِي نُورًا.","[ اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِي نُورًا في قَبْرِي..وَ نُورًا في عِِظَامِي]", "[وَ زِدْنِي نُورًا, وَ زِدْنِي نُورًا, وَ زِدْنِي نُورًا]"."[وَ هَبْ لِي نُورًا عَلَى نُور"].



"Allaahoemma dj'al fie qalbie noeran, wa fie liesaanie noeran, wa fie sam'i noeran, wa fie basarie noeran, wa mien fawqie noeran wa mien tah'tie noeran, wa 'an yamieni noeran wa 'an shiemaalie noeran, wa mien amaamie noeran, wa mien khalfie noeran, wadj'al fie nafsie noeran, wa a'dhziem lie noeran, wa 'addhziem lie noeran, wadj'al lie noeran, wadj'alnie noeran, Allaahoem-ma a'tinie noeran, wadj'al fie 'asabie noeran, wa fie lah'mie noeran, wa fie damiee noeran, wa fie sha'rie noeran, wa fie basharie noeran. [Allaahoemma Dj'al lie noeran fie qabrie…wa noeran fie 'iedhzaamie]. [Wa ziednie noeran, wa ziednie noeran, wa ziednie noeran. [ Wa hab lie noeran 'ala noer]".


[1] Tot dit stuk is overgeleverd door Al-Boekhaarie 11/116 (H'adieth nr. 6316) en door Moesliem 1/526, 529-530 (H'adieth nr. 763).
[2] At-Tirmidhie 5/483 (H'adieth nr. 3419).
[3] Al-Boekhaarie, Al-Adab Al-Moefrad (H'adieth nr. 695), p. 258. Zie ook Al-Albaanie, Sah'ih' Al-Adab Al-Moefrad (nr. 536).
[4] Al-Boekhaarie, uit Al-'Asqalaanie, Fath' Al-Baarie 11/118.
thourayah
thourayah

Aantal berichten : 72
Registration date : 03-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum